Aktiivinen ja vuorovaikutteinen someyhteisö on brändille epäreilu kilpailuetu.
Yhteisö on vahva suosittelija, toimii avoimena palauteväylänä, syventää kohderyhmäymmärrystä ja sitouttaa brändin seuraajaksi. Onko tavoitteenasi tehdä asiakkaista aktiivisia suosittelijoita ja brändisi puolestapuhujia? Haluatko kerätä brändiin intohimoisesti suhtautuvat seuraajat yhteen? Tahdotko brändillesi suoran väylän puhutella ja vuorovaikuttaa faniensa kanssa?
Yhteisön rakentaminen on pitkäkestoinen prosessi, joka vaatii aina resursseja jatkuvan vuorovaikutuksen ylläpitämiseksi. Brändiyhteisöstä saa ehdottomasti eniten irti silloin, kun yritys tai organisaatio on itse aktiivisesti vuorovaikutuksessa yhteisönsä jäsenten kanssa – siksi sitä ei yleensä kannata kokonaan ulkoistaa kumppaneille. Apua yhteisön rakentamiseen on kuitenkin fiksua kysyä.
Me Kubossa lähestymme yhteisön rakentamista aina tavoitteiden ja kohderyhmien kautta. Määrittelemme yhdessä asiakkaamme kanssa tavoitteet, priorisoimme kohderyhmät, kartoitamme resurssit ja valitsemme keinot, joiden avulla yhteisöä aletaan rakentaa. Kun ne ovat selvillä, kartutamme kohderyhmäymmärrystä ja valitsemme oikeat kanavat yhteisön rakentamiseen.
Yhteisön rakentaminen ei ole projekti vaan jatkuva toimintamalli. Siksi yhteisöllisyyden rakentaminen vaatii usein organisaatiolta uusista toimintatavoista sopimista ja niiden juurruttamista käytäntöön. Panostus kannattaa, sillä brändit ja yritykset, jotka onnistuvat rakentamaan aidosti vuorovaikutuksellisen sosiaalisen median yhteisön, harppaavat aimo askeleen kohti menestystä.
Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia. Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.