Brändiuudistuksen avulla yrityksen brändi kiteytetään uudelleen.
Brändiuudistus on prosessi, jonka avulla yrityksen brändi määritellään uudelleen. Uudistuksen avulla kiteytetään, mikä brändin ydin on, miten se toimii ja kuinka sen avulla vaikutetaan haluttuihin kohderyhmiin. Brändiuudistuksen yhteydessä hahmotetaan myös uusi visuaalinen ilme brändille.
Vaihtaako yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi nimeä? Vastaako nykyinen visuaalinen ilme brändimielikuvaa, jonka haluaisit syntyvän? Kaipaako yritysilmeesi uudistamista? Brändityössä uudistuksen pohjaksi luodaan brändistrategia, johon perustuvat niin brändin visuaalinen ilme kuin tapa toimia.
Brändiuudistuksessa käydään läpi nykyinen brändi, hahmotetaan kipupisteet ja muutostarpeet. Uudistuksen myötä kirkastetaan ja kiteytetään brändin ensisijainen kohderyhmä, jota sen halutaan puhuttelevan, luodaan brändipersoona ja kuvataan tapa toimia (tone of action) ja viestiä (tone of voice) sekä luodaan ja linjataan brändin visuaalinen ilme.
Brändiuudistuksen toteutustapoja on monia, mutta me Kubossa ajattelemme kaiken muun olevan turhaa, jollei tiedossa ole, kehen brändin avulla halutaan vaikuttaa ja miksi. Kun tunnemme yleisömme, voimme luoda brändin, joka koskettaa juuri heitä. Brändiuudistuksen yhteydessä päivitetty visuaalinen ilme vahvistaa yrityksen mielikuvaa ja heijastaa brändin ydintä.
Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia. Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.