Palvelut

Asiakasymmärrys

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 28.9.2023

Hyvä asiakasymmärrys ei arvaile ja oleta vaan tutkii, kysyy ja kuuntelee.

Asiakasymmärrys eli perehtyminen asiakkaidemme asiakkaan tarpeisiin, ongelmiin ja toiveisiin on onnistuneiden tuotantojen perusedellytys.

Siksi meillä Kubossa kaikki tekeminen lähtee siitä, että laitamme asiakkaidemme asiakkaan tekemisen keskiöön ja otamme selvää millaisille ihmisille, niin kuluttajille, jäsenille kuin b2b-päättäjille, olemme suunnittelemassa uutta ilmettä, julkaisua, verkkosivua tai sisältöjä. Emme arvaile ja oleta, vaan kysymme ja kuuntelemme.

Nopeista kyselyistä syvähaastatteluihin

Syvähaastattelujen avulla sukellamme asiakkaan maailmaan ja luomme asiakaspersoonia ja -polkuja joiden avulla luomme asiakkaalle merkityksellisiä ja liiketoiminnan näkökulmasta tuloksellisia sisältöjä, julkaisuja ja verkkopalveluita.

Nopeiden kyselyiden avulla kartoitamme ja priorisoimme tarpeita sekä testaamme ideoita ja toteutuksia. Tarkistamme, että lähtökohdat tai projektin suunta on oikea.

Kun haluamme päästä tekemään asioita yhdessä asiakkaidemme kanssa, osallistamme heidät strategia- tai suunnitteluprosessiin työpajojen ja fokusryhmien avulla.  Vuorovaikutuksessa ja yhdessä tekemällä niin strategiat kuin suunnitteluideatkin saadaan nextille levelille.

Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia.  Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.

Perustava mitattavat tavoitteet

Tuloksellinen analytiikan hyödyntäminen lähtee aina liikkeelle selkeistä sisällöille, viesteille ja markkinoinnin toimenpiteille asetetuista mitattavista tavoitteista. Tavoitteita seurataan tarkoituksenmukaisesti valituilla analytiikan työkaluilla ja onnistumista mitataan erityisesti verkossa, sovelluksissa  ja sosiaalisen median kanavissa. Jo pelkästään Google Analyticsiä ja sosiaalisen median palveluiden omia työkaluja käyttämällä päästään pitkälle sisältöjen ja toimenpiteiden kehittämisessä.

Me Kubossa tarjoamme analytiikan osaamista ja näkemystä erityisesti mitattavien tavoitteiden asettamiseen ja seurantaan sekä toimenpiteiden optimointiin ja parantamiseen analytiikkatyökalujen tuottaman tiedon perusteella.

Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia.  Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.