Palvelut

Asiakaslehti

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 28.9.2023

Painettu asiakaslehti sitouttaa ja auttaa ostopäätösten tekemisessä.

Asiakaslehti on edelleen lukijoiden mielestä mieluisa ja hyödyllinen asiakasviestinnän väline niin kuluttajien kuin b2b-ostajien vinkkelistä.

Viestinnän tutkimukset kertovat, että painetun asiakaslehden mainitsee ykkösenä yli puolet vastaajista, kun kuluttajilta kysyy, mistä kanavasta hän on saanut eniten hyödyllistä tietoa omien ostopäätösten tueksi. Yli puolet valitsee asiakaslehden suosikikseen kaikista asiakasviestinnän muodoista. Painettu jäsenlehti koetaan puolestaan tärkeänä jäsenetuna. Myös b2b-ostajien mielestä painettu asiakaslehti hyötyä tuova kanava.

Miksi asiakkaat edelleen suosivat painettua asiakaslehteä? Tarvitseeko organisaatiosi asiakas- tai jäsenlehden? Painetulla asiakaslehdellä on useita vahvuuksia, ja printti on edelleen erinomainen väline asiakkaiden tavoittamiseen, sitouttamiseen  ja syvempien asiakassuhteiden ylläpitämiseen.

Miksi asiakaslehti kannattaa?

Tilattavien aikakauslehtien määrä on pienentynyt vuosi vuodelta, mikä on tehnyt tilaa hyvin tehdyille asiakaslehdille ja rakkaudella tehdyille erikoislehdille. Lehden parissa vietetty aika tarjoaa rauhallisen hetken nopean ja sirpaleisen verkkosisällön keskellä. Vaikka digitaalisten kanavien avulla tavoittaa osan kohderyhmästä tehokkaasti, osa asiakkaista  suosii edelleen printtikanavia digin kustannuksella.

Kubossa on vahva osaaminen asiakasmediakonseptien teosta. Suunnittelemamme ja uudistamamme asiakaslehdet ovat voittaneet kultaa ja kunniamainintoja niin kansainvälisissä kuin kotimaisissa alan kilpailuissa.

Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia. Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.