1,3 miljardin käyttäjän WhatsApp-pikaviestisovellus on tuonut markkinoille ilmaisen WhatsApp Business -sovelluksen pienyritysten asiakasviestintään. Lue miten yritykset voivat käyttää sovellusta parantaakseen asiakaskokemustaan ja tulostaan.
Tammikuun lopussa WhatsApp esitteli uuden WhatsApp for Business -sovelluksen. Sovelluksen tavoitteena on helpottaa pienten yritysten viestintää. Vastaava muutos on nähty jo Facebook messengerin käytössä yritysten ja heidän asiakkaidensa välisessä kommunikaatiossa. Esimerkiksi ulkomailta verkkokaupasta tilatessa voi tilauksen statusilmoitukset vastaanottaa halutessaan messengerin kautta perinteisen sähköpostin sijaan.
WhatsApp Business -sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Androidille, tulevaisuudessa sovellus on saatavissa myös iOS ja Windows käyttöjärjestelmiin. Tämän artikkelin kirjoitushetkellä sovellus on ladattavissa Indonesiassa, Italiassa, Meksikossa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Kevään aikana sovellus julkaistaan ympäri maailman.
WhatsApp Business -sovelluksen avulla yritys voi:
WhatsAppin käyttö säilyy täysin ennallaan. Yrityskäyttäjät lataavat älypuhelimeensa nyt olemassa olevan WhatsApp-sovelluksen lisäksi WhatsApp Business -sovelluksen. Käyttäjät voivat itse edelleen kontrolloida mitä viestejä haluavat vastaanottaa. Numeroita, joista viestejä tulee, voi blokata ja ilmoittaa mahdollisesta roskapostista.
Yritykset, jotka oikeasti tuntevat asiakkaansa, ja käyvät heidän kanssaan avointa keskustelua, voittavat aina. Siksi on tärkeä miettiä oman yrityksen kannalta luontevin tapa kommunikoida asiakkaiden kanssa ja sitoutua siihen. Kannattaa miettiä ja testata millä tavalla WhatsApp Business voisi lähentää yrityksen ja sen asiakkaiden suhdetta.