Mitä ajattelemme

Vuoden 2015 suosituimmat kirjoitukset sisältömarkkinoinnista

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 21.12.2015

Joko olet valmis vuoteen 2016? Tässä nopea yhteenveto vuoden 2015 suosituimmista kirjoituksistamme tarinankerronnasta, sisältömarkkinoinnista ja oman median rakentamisesta.

Pieni sisältömarkkinointiopas – näin pääset alkuun

Tervetuloa lukemaan pientä sisältömarkkinoinnin opastamme. Oppaamme jakaantuu kolmeen osaan. Ensimmäisessä kerromme miksi, toisessa miten ja kolmannessa inspiroimme valikoitujen kirjoitustemme keinoin. Lue opas…

5 kirjaa, jotka sisältömarkkinoijan kannattaa lukea

Sisältömarkkinoinnin tekeminen on hauskaa. Samaan aikaan se on myös haastavaa. Onnistumiseen tarvitaan viisi taitoa, joiden löytämiseksi valitsimme viisi erilaista kirjaa. Lue kirjoja…

Seitsemän perustelua Suomen parhaalle asiakasjulkaisulle

Tunnustan. Pidän todella paljon yhdestä asiakasjulkaisusta, niin sen kerran vuodessa tulevasta yli 100-sivuisesta printistä kuin verkkosivustosta. Luulenpa että jokaisella meistä on asiakasjulkaisujen joukossa oma salainen suosikki. Tässä minun ja perustelut sille. Lue perustelut…

Kahdeksan vuotta sisältömarkkinointia – kymmenen oppia rikkaampana

Kaiken hypen keskellä kannattaa muistaa, että sisältömarkkinointi ei ole mikään uusi asia. Maailmalla sisältömarkkinointia on tehty 1800-luvun lopulta lähtien. Suomessakin sisältömarkkinointia on tehty vaikka kuinka kauan. Hyviä käytännön oppeja siis löytyy niitä etsiville. Lue lisää…

Tulokset: Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2015

Toteutimme nyt toisena vuonna peräkkäin sisältömarkkinoinnin trendit kyselytutkimuksen Suomessa. Siihen vastasi 266 markkinointiviestinnän päättäjiin kuuluvaa henkilöä. Vastaajista 31% kuului yrityksen ylimpään johtoon, 22% keskijohtoon, 8% oli yrittäjiä ja 32% asiantuntijoita. Lue tulokset…

Uskalla olla aito ihminen

Milloin viimeksi olet saanut yhden päivän aikana yli 20 uutta kaveria, joiden kanssa olet jutellut samana päivän naamakkain? Taitaa olla todella harvinaista. Useimmille meistä näin ei ole tapahtunut sitten opiskeluelämän. Uskalla lukea lisää…

Koska perinteinen media muuttuu, jokainen yritys tarvitsee oman median

Tulevaisuudessa voittajat ovat ketteriä yrityksiä, jotka pystyvät ja uskaltavat hyödyntää median voimakkaan murroksen mukanaan tuomat mahdollisuudet, niin tunnetut kuin yllättävät. Yksi niistä on markkinointiviestinnän panostusten siirtäminen maksetusta mediasta omaan mediaan. Lue lisää…

Kolme isoa syytä miksi sisältömarkkinointi epäonnistuu

Hyvin tehtynä sisältömarkkinointi on erinomainen väline yrityksen liiketoiminnan parantamiseksi. Väärin tehtynä sisältömarkkinointi on taas pelkkää rahojen haaskausta. Varo virheitä ja lue lisää…

5 asiaa joiden avulla suomalaiset yritykset menestyvät paremmin

Kun reilu vuosi sitten käynnistimme Kubon, halusimme lähteä nostamaan Suomea uuteen menestykseen. Halusimme tehdä tämän auttamalla yrityksiä löytämään ja kertomaan oman ainutlaatuisen tarinansa. Lue mitä Kubo tekee…

Viisi keinoa kasvaa ja saada uusia asiakkaita

Miten kasvaa? Miten saada uudet asiakkaat innostumaan juuri sinusta? Tähän kysymykseen minulla on yksi vastaus: entä jos alettaisiin oikeasti ja aidosti auttaa asiakkaita. Helppo sanoa, vaikea tehdä. Lue lisää miten olemme auttaneet asiakastamme kasvamaan…