Miten pk-yritykset tekevät B2B-bisneksessä sisältömarkkinointia? Tämä pohjoisamerikkalainen Content Marketing Instituten tuottama tutkimus antaa hyvän vertailukohdan miettiä omaa sisältömarkkinoinnillista tekemistä Suomessa. Esitys kannattaa vilkaista kokonaan. Tässä muutama mielestäni huomionarvoinen poiminta:
- 94% pk-yrityksistä (b2b) tekee sisältömarkkinointia.
- 78%:lla on sisäinen omistaja sisältömarkkinoinnille.
- 48%:lla on dokumentoitu sisältömarkkinoinnin suunnitelma, sisältösrategia.
- 45% kokee olevansa sisältömarkkinoinnissa tehokkaita, ja heillä on muita selvästi useammin dokumentoitu sisältöstrategia ja vastuuhenkilö johtamassa sisältömarkkinointia, sekä tuottavat enemmän sisältöä kuin vuotta aiemmin.
- Top 5 sisältömarkkinointi: Some (Linkedin, Twitter, Facebook), artikkelit omalla sivustolla, uutiskirjeet, blogit ja videot.
- Top 3 tavoitteet: Bränditietoisuus, liidien generointi ja uusasiakashankinta.
- Top 3 haasteet: Ajan puute, kyky tuottaa tarpeeksi sisältöjä, budjetin puute.
- Sisältömarkkinointiin käytetään keskimäärin 27% koko markkinointibudjetista.
Katso koko tutkimusesitys: