Yksi suomalaisten yritysten liiketoiminnan isoimpia haasteita on tuotteiden ja palveluiden heikko brändäys ja markkinointi. Suomessa innovoidaan ja puhutaan digitalisaatiosta, mutta unohdetaan tarinankerronta ja brändin merkitys menestystarinoiden synnyssä.
Kubo ottaa haasteen suomalaisen brändinrakentamisen ja tarinankerronnan tulevaisuudesta ja lennättää 27.9. Helsingin Vanhalle ylioppilastalolle monipuolisen ja kansainvälisen kattauksen sisältömarkkinoinnin, brändäyksen ja tarinankerronnan asiantuntijoita.
Tässä 7 lupausta, jotka haluamme kaikille tapahtumaan tulijoille antaa.
Keynote-puhuja, yhdysvaltalainen sisältömarkkinoinnin pioneeri ja guru Joe Pulizzi kertoo, 1) miten sisältöjen avulla rakennetaan kestävää kilpailuetua, 2) konkreettisia kansainvälisiä esimerkkejä toimivasta sisältömarkkinoinnista ja 3) Tarinankerronnan nousevat trendit maailmalla.
Joe Pulizzi on maailman tunnetuin sisältömarkkinoinnin asiantuntija, joka on perustanut toimialan suurimman tutkimus-, konsultointi- ja koulutusorganisaation Content Marketing Instituten sekä alan suurimman tapahtuman Content Marketing Worldin. Joe on itse kasvattanut perustamansa yrityksen pienestä startupista toimialansa suurimmaksi yritykseksi, joten konkretiaa häneltä löytyy paljon.
Euroopan ensimmäisen Decacornin, siis yli 10 miljardin arvoisen kasvuyrityksen, Supercellin brändin luonut Proxy Ventureksen Aapo Bovellan kertoo, miten kansainvälisen huippubrändin identiteetti ja tarina luodaan. Loistava brändi yhdistää ihmisiä, houkuttaa asiakkaita luokseen ja viestii suoraan asiakkaille tavalla joka jää mieleen.
Tiedolla, datalla ja sisällöillä johtaminen tuo tulosta. Kokenut myynnin ja markkinoinnin asiantuntija ja tietokirjailija Insight360:n Jarmo Lipiäinen kertoo käytännönläheisesti ja konkreettisesti asiakastietoon perustuvasta tulosjohtamisesta: 1) Asiakaslähtöisyys on asiakkaan kuuntelemista kilpailijoita paremmin, 2) teknologia mahdollistaa asiakkaan kuuntelemisen laajasti ja automatisoidusti, 3) tietopohjainen johtaminen on osa menestyvää päätöksentekoa.
Tervetuloa Helsinkiin Vanhalle Ylioppilastalolle 27.9. Lippukaupan kautta. Klikkaa siis sisään varaamaan paikkasi nyt.
Kasvuyrityksensä Flocklerin Tampereelta Lontooseen siirtänyt Toni Hopponen kertoo parhaat esimerkit, miten maailmalla digitaalisia verkkosisältöjä ja sosiaalisen median sisältöjä hyödynnetään liiketoiminnassa onnistuneesti. Menestyvien sisältöjen pitää tukea oman yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Jotta sisällöt palvelevat ja ohjaavat asiakasta, niitä pitää hallita ja johtaa.
Tietokirjailija, tv-esiintyjä ja muutosvalmentaja Maaretta Tukiainen tuo seminaarin moderaattorina tapahtuman keskusteluun muutoksen tärkeyden, valmennuksen näkökulman ja oivalluksen. Maaretan teesit: 1) Inspiroituminen käynnistää mielekkääksi koetun muutoksen, 2) Selkeän vision lisäksi muutokseen tarvitaan myös konkreettisia tekoja, 3) Yhdessä luoden melkein mikä tahansa on mahdollista.
Kubon kokenut myynnin ja markkinoinnin tekijä Jarmo Hovinen kertoo tutkimustiedon perusteella, miten yritykset voivat tehdä omaa asiakasviestintää, sisältöjä ja markkinointia paremmin ja tuloksellisemmin. Kuluttajat ja B2B-päättäjät haluavat vastaanottaa viestejämme aivan eri kanavissa kuin mihin markkinoijat niitä nyt tekevät. Asiakas haluaa enemmän henkilökohtaisuutta, koskettavuutta ja hyötyä. Miten yritysten tuottamat sisällöt koskettavat, hyödyttävät ja saavuttavat oikeat silmäparit nykyistä paremmin?
Tulevaisuudessa viestintä on yhä visuaalisempaa. Kuvista, snapeista (eli lyhyistä videopätkistä) ja emojista (eli hymiöistä) on tullut vakiintunut tapa välittää lähimmäisille tärkeitä viestejä. Samalla yhä useampi yritys pukee viestinsä videoksi. Kubon intohimoinen mediakonseptien ja sisältöjen kehittäjä Aurora Airaskorpi kertoo konkreettisten esimerkkien kautta, kuinka kiinnostavia ja visuaalisia sisältöjä tehdään.
Tervetuloa Helsinkiin Vanhalle Ylioppilastalolle 27.9. Lippukaupan kautta. Klikkaa siis sisään varaamaan paikkasi nyt.