Sisältömarkkinointia tekevistä suomalaisista yrityksistä ja organisaatioista kolmasosa on tehnyt dokumentoidun sisältöstrategian. Tämä joukko tekee muita tuloksellisempaa sisältömarkkinointia, paljastaa Kubon tilaama ja IRO Researchin toteuttama Sisältömarkkinoinnin trendit 2017 -tutkimus.
Sisältömarkkinoinnissa aloittaville ja alkuvaiheessa oleville tiivis sisältöstrategian ABC, mikä sisältöstrategia on ja mitä ongelmia se ratkaisee:
Sisältömarkkinointi on strateginen markkinointiviestinnän lähestymistapa, jossa keskitytään asiakkaalle merkityksellisten, arvokkaiden ja hyödyllisten sisältöjen luomiseen ja jakamiseen, selkeästi määritellyn kohderyhmän houkuttelemiseen tai sitouttamiseen – tavoitteena vaikuttaa kohderyhmään tuloksellisella tavalla.
Sisältöstrategia on tavoitteellinen suunnitelma ja jatkuva oppimisprosessi siitä, miten sisältöjen avulla vaikutetaan haluttuihin kohderyhmiin, ja miten oikeanlaisia, vaikuttavia sisältöjä tuotetaan suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti, oman yrityksen liiketoiminnan tavoitteelliseksi parantamiseksi.
Tässä lista ongelmia, jotka usein nousevat, jos sisältöstrategiaa ei ole tai sitä ei ole tehty kunnolla:
Jos kärsit jostain näistä ongelmista, ota yhteyttä niin kerromme lisää, miten voit saada sisältöstrategiasta ongelmiisi apua: matti.lintulahti@kubo.fi