Jokainen meistä miettii, mitä kaikkea kollegat ja kilpailijat ajattelevat. Me paljastamme sen nyt: nämä 9 asiaa ovat kiinnostaneet markkinointiviestinnän ammattilaisia ja markkinointiviestinnän palvelujen ostajia vuonna 2016.
Toimivan sisältöstrategian tekeminen kiinnostaa, koska sisältöstrategian tehneet saavuttavat parempia tuloksia markkinointiviestinnässään. Toimivan sisältöstrategian tekeminen lähtee asiakkaan tuntemisesta: kuinka hyvin yritykset todella tuntevat asiakkaansa – siis todelliset tuntevat ihmiset demografisten lukujen takana. Mistä nuo ihmiset ovat kiinnostuneet? Mitä he ajattelevat? Miten he käyttäytyvät? Mitä he kertovat toisilleen yrityksestäsi ja tuotteistasi? Mitkä ovat heidän ongelmiaan? Mitä he tarvitsevat? Mitkä ovat heidät murheitaan? Mihin he suhtautuvat intohimoisesti? Mitä he pelkäävät? Mitä he rakastavat? Näihin kysymyksiin vastaaminen on välttämätön alku toimivalle sisältöstrategialle. Lue lisää…
Sisältömarkkinoinnin yhteys liiketoimintaan ja kasvuun kiinnostaa. Sisällön perusteella tulee parhaimmassa tapauksessa yhteydenottoja ja myyntiä. Seuraavassa case-jutussa kerromme, miten yrityksen onnistui siirtyä perinteisestä markkinoinnista asiakkaan auttamiseen? Millä keinoilla te voitte tehdä saman? Lue lisää…
Mitä tapahtuu yritysten omissa medioissa ja sisältömarkkinoinnissa? Katsoimme kristallipalloomme ja tässä 11 nousevaa trendiä, jotka me näimme nouseviksi vuonna 2016. Moni niistä on pinnalla myös vuonna 2017. Lue lisää…
Lukijamme olivat vuonna 2016 myös kiinnostuneita siitä, miten suomalaiset yritykset tekevät sisältömarkkinointia ja miten ne onnistuvat siinä? Mihin suuntaan sisältömarkkinointi on Suomessa kehittymässä ja mitä yritysten markkinointiviestinnän päättäjät sisältömarkkinoinnista ajattelevat juuri nyt? Näihin kysymyksiin vastaa Sisältömarkkinoinnin trendit 2016 -tutkimus. Lue lisää…
Käsissämme on visuaalisen viestinnän murros. Se ei ole enää ihan uusi, mutta nyt murros on siinä pisteessä, että siltä ei voi välttyä pahinkaan vastahankaaja. Kuvista, snapeista (eli lyhyistä videopätkistä) ja emojista (eli hymiöistä) on tullut vakiintunut tapa välittää lähimmäisille tärkeitä viestejä. Samalla yhä useampi yritys pukee viestinsä videoksi. Vaikka teksti on monelle sisällöntuottajalle tutumpi tapa kertoa tarinoita, visuaalista viestintää ei pitäisi pelätä vaan astua junaan mukaan. Lue lisää…
Video on tullut jäädäkseen. Siinä missä viisi vuotta sitten pohdittiin, tehdäänkö videota vai ei, nyt valinnat tehdään, liven, animaation, liikkuvan valokuvan ja tubetuksen välillä. Nopea oppaamme videoiden maailmaan laittaa suosituimmat videotrendit riviin ja sopii myös videonoviiseille. Lue lisää…
Pelkät peukut eivät synnytä ikimuistoisia kokemuksia, saa asiakasta tarttumaan puhelimeen, pitämään yritystä ylivoimaisesti parhaana palveluntarjoajana tai asiantuntevana mielipidejohtajana. Kun jokainen yritys keskittyy kalastelemaan tykkäyksiä, ne menettävät arvonsa. Jos somessa haluaa todella erottautua, on aika hankkia myös laadullisia mittareita. Peukkuja saa kikkailemalla, merkitykselliset suhteet ihmisiin ja asiakkaisiin vaativat aitoa läsnäoloa. Laatu korvaa määrän. Lue lisää…
Sosiaalisessa mediassa olet periaatteessa aina yhden askeleen jäljessä. Jossain on aina uusi kanava, joka pitäisi ottaa haltuun ja rohkaista muita menemään sinne. Vuonna 2016 se kanava oli muotoa livelähetys, eli videot, jotka kuvataan niiden ilmestymishetkellä ja jaellaan omissa profiileissa muun muassa Periscopen, Snapchatin tai Meerkatin kautta. Vaan pitääkö niissäkin jo olla? Lue lisää…
Siis mitä ihmettä? Digitaaliset jätit haluavat lujittaa asiakasuhteitaan ja tavoittaa sidosryhmänsä myös painetun viestinnän keinoin. Pelkkä digitaalisuus ei riitä edes digiajan mammuteille. Ihmisen kosketusaistin huomioivaa printtiä ei kannata unohtaa tulevaisuuden asiakasviestinnän ja markkinoinnin valikoimasta. Printti on palaamassa takaisin. Monikanavaisuus on tulevaisuutta. Lue lisää…
Perusteet kiinnostavat edelleen. Kaikille ei ole selvää, mitä sisältömarkkinointi on (ei, se ei ole natiivimainontaa mediassa), tai se, millaista hyvä sisältömarkkinointi on. Sisältömarkkinointia on välillä vaikea ymmärtää ja sisäistää, koska se nostaa asiakkaan kaiken keskiöön ja tarinoiden sankariksi yrityksen brändin ja tuotteiden sijaan. Tässä kahdeksan oleellista tärkeää asiaa, jotka kertovat mitä on hyvä sisältömarkkinointi. Lue lisää…
Tutkimusten mukaan yritysten suurimpia ongelmia sisältömarkkinoinnissa on se, ettei yrityksistä löydy osaamista mielenkiintoisten ja koukuttavien sisältöjen tekemiseen. Siksi konkreettiset vinkit parempien sisältöjen tekemiseen kiinnostavat. Oli kyseessä sitten kirjoitettu tai videoitu sisältö, yrityksen omaan mediaan sisältöjä tuottavien on hyvä muistaa nämä kymmenen sisältöjen ammattilaisten (siis journalistien) perusohjetta. Näillä vinkeillä onnistut. Lue lisää…